Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://elib.vku.udn.vn/handle/123456789/2688
Nhan đề: Predicting Customer Sentiment with Vietnamese Hotel Services by LSTM Model
Tác giả: Bui, Khanh Linh
Nguyen, Quynh Anh
Tran, Van Hai
Nguyen, Thi Thu Ha
Từ khoá: LSTM
customer review
Vietnamese hotel
data analysis
hotel services
online review
Năm xuất bản: thá-2023
Nhà xuất bản: Vietnam-Korea University of Information and Communication Technology
Tùng thư/Số báo cáo: CITA;
Tóm tắt: The development of e-commerce has led to the strong growth of an electronic hotel booking platform. Big data analytics in the hospitality industry offers hotel managers and travelers many benefits. This study aims to predict the sentiment of customers based on data from the TripAdvisor website to understand customers' attitudes toward hotel services in Vietnam. Review data of customers is collected from TripAdvisor with 22, 287 reviews of 12 hotels in 06 major cities in Vietnam. An LSTM model is applied to train and predict customers' sentiments. The results of this study with an accuracy of 96% show the appropriateness of this model for predicting customer attitudes and satisfaction toward hotel services in Vietnam.
Mô tả: Proceeding of The 12th Conference on Information Technology and It's Applications (CITA 2023); pp: 146-157.
Định danh: http://elib.vku.udn.vn/handle/123456789/2688
ISBN: 978-604-80-8083-9
Bộ sưu tập: CITA 2023 (National)

Các tập tin trong tài liệu này:

 Đăng nhập để xem toàn văn



Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.